CategoriesTISKOVA-ZPRAVA

Zaměstnanci a zaměstnavatelé se rozchází v názorech na to, jak by mělo vypadat kancelářské pracovní prostředí. Více než polovina (52 %) pracovníků považuje prostor za nevyhovující, nejvíce jim schází prostor k pauzám a odpočinku. Naproti tomu se 78 % zaměstnavatelů domnívá, že jsou jejich zaměstnanci s vybavením kanceláří spokojeni.  Průzkum Ipsos přes aplikaci Instant Research realizovaný pro společnost Scott.Weber Workspace dále srovnává postoje zaměstnanců a zaměstnavatelů v rámci trendu hybridního modelu práce.[1]

Stále více firem aktivně řeší well-being svých zaměstnanců, jejich představy o pracovním prostředí se ale od očekávání pracovníků liší. Podle průzkumu se 52 % zaměstnanců domnívá, že jim zaměstnavatelé nenabízí vhodné místo k odpočinku a čtvrtina z nich dokonce vnímá dostupnost odpočinkových zón za vyloženě špatnou. Obzvláště nespokojeni jsou vysokoškoláci a zaměstnanci velkých firem s více než 1000 zaměstnanci. Pohled zaměstnavatelů se ale výrazně liší. Až 78 % z nich si myslí, že jsou jejich zaměstnanci spokojeni.

„Moderně smýšlející šéfové si uvědomují to, co říkají snad všechny studie a analýzy. Produktivita zaměstnanců roste, či alespoň neklesá, když mají možnost rychlého odpočinku v relaxační zóně. Pozitivně působí i sdílené designové prostory, které podněcují kreativitu. Bohužel někteří konzervativně uvažující manažeři si myslí, že prostor se stoly a počítači je efektivně využitý a nepracovní prostory jsou zbytečné a vlastně drahé. Opak je pravdou a stále více firem si to už uvědomuje. Tato změna myšlení přichází i s generační obměnou a nástupem mileniálů a generace Z,“ vysvětluje Adam Zvada, zakladatel a CEO společnosti Scott.Weber Workspace.

Tento trend potvrzuje i společnost Cushman & Wakefield, která je jedním z největších poskytovatelů poradenství pro nájemce, investory a developery kancelářských prostor v České republice. „Očekávání zaměstnanců se v uplynulých třech letech významně proměnila. Lidé si více všímají toho, v jakém prostředí pracují a jaké jim přináší možnosti. Kanceláře vnímají jako místo ke kooperaci s kolegy, nikoliv jako prostor, kde si odsedí osm hodin. Tyto požadavky pak stále častěji hrají důležitou roli v situacích, kdy se rozhodují o svých dalších kariérních krocích. Firmy, které preferencím svých zaměstnanců nepřikládají větší význam, riskují, že přijdou o své nejlepší pracovníky ve prospěch zaměstnavatelů, kteří jim jsou ochotni naslouchat a jít s dobou,“ říká Radka Novak, vedoucí týmu pronájmu kancelářských prostor pro region střední a východní Evropy, Cushman & Wakefield.

Zaměstnanci se chtějí kvalitně stravovat a pracovat v hezkém prostředí

Rozdílný názor mají zaměstnavatelé a zaměstnanci i v otázce dostupnosti kvalitního stravování. Zatímco u zaměstnanců pestrá nabídka stravování na škále důležitosti hraje velkou roli (81 %), zaměstnavatelé se domnívají, že jejich pracovníci tomuto aspektu tak velký důraz nepřikládají (71 %). Nejvíce tento problém trápí generaci Z a mileniály.

Z průzkumu také vyplynulo, že hezké pracovní prostředí, má pro spokojenost pracovníku mnohem větší vliv, než jak se firmy domnívají. Pro téměř 9 z 10 zaměstnanců to je klíčové. Naproti tomu firmy považovaly důležitost prostředí nižší, a to až o 13 procentních bodů.

Ani generační obměna nezměnila český nešvar. Češi nechtějí dojíždět za prací

Průzkum také potvrdil jedno z tuzemských specifik – Češi neradi dojíždějí za prací. Naprostá většina pracovníků považuje krátkou dojezdovou vzdálenost domů a dostupnost městské hromadné dopravy za klíčové. Tuto potřebu si uvědomují i zaměstnavatelé.

„S generační obměnou dochází k nevratným změnám. Kanceláře jsou dnes místem pro spolupráci a socializaci. Zaměstnanec by se tam měl cítit především příjemně a mít k dispozici potřebné vybavení stejně tak jako místo pro odpočinek, setkávání či kvalitní stravování. Jedině spokojený zaměstnanec totiž dokáže podat skvělý výkon. Tyto trendy pozorujeme v našich centrech a výsledky našeho průzkumu to je jen potvrzují,“ komentuje současné trendy v oboru Adam Zvada.

Scott.Weber Workspace 

Společnost Scott.Weber Workspace byla založena v roce 2009 s vizí poskytovat komplexní řešení pracovního prostoru pro společnosti všech velikostí. Nabízí flexibilní pracovní prostředí odpovídající proměnlivým potřebám. Scott.Weber vytváří podmínky příjemné nejen pro práci, ale také pro networking a vzájemnou inspiraci. Je partnerem na cestě k cíli, aby se klienti mohli nerušeně soustředit už jen na svůj business a růst. 

V současné době provozuje v Praze 12 prémiových kancelářských center, která se pyšní inovativním řešením kanceláří, moderním designem, pokrokovými technologiemi a nadstandardní péčí o klienty.  

[1] Průzkum byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos v prosinci 2022 na vzorce 525 zaměstnanců a 108 zaměstnavatelů.

Kontakt pro média: Ondřej Hubatka, [email protected], +420 608 481 702

Děkujeme, že máte zájem.

Teď už jenom stačí, když nám na sebe zanecháte kontakt. 

Pokud ale spěcháte, neváhejte nás kontaktovat na čísle: +420 601 389 500.

Váš tým Scott.Weber Workspace 

Máš zájem o tuto pozici?

Napiš nám něco o sobě



Máš zájem o tuto pozici?


Napiš nám něco o sobě

Pošlete nám životopis