Chybí relax zóny a jídelny, míní zaměstnanci. Zaměstnavatelé to vidí jinak

Více než polovina zaměstnanců považuje své pracoviště za nevyhovující. Nejvíce jim schází prostor k pauzám a odpočinku. Naopak zaměstnavatelé se domnívají, že jsou jejich pracovníci s vybavením kanceláří spokojeni, vyplývá to z průzkumu Ipsos realizovaného pro společnost Scott.Weber Workspace.

Stále více firem aktivně řeší pracovní prostředí svých zaměstnanců, ovšem představy se od očekávání pracovníků velmi liší.

Podle průzkumu se 52 procent zaměstnanců domnívá, že jim zaměstnavatelé nenabízejí vhodné místo k odpočinku a čtvrtina z nich dokonce vnímá dostupnost odpočinkových zón za vyloženě špatnou. Obzvláště nespokojeni jsou vysokoškoláci a zaměstnanci velkých firem s více než tisícovkou zaměstnanců. Pohled zaměstnavatelů se však výrazně liší. Až 78 procent z nich si myslí, že jsou jejich zaměstnanci spokojeni.

Průzkum také potvrdil jedno z tuzemských specifik – Češi neradi dojíždějí za prací. Naprostá většina pracovníků považuje krátkou dojezdovou vzdálenost domů za klíčovou.

„Produktivita zaměstnanců roste či alespoň neklesá, když mají možnost rychlého odpočinku v relaxační zóně. Pozitivně působí i sdílené designové prostory, které podněcují kreativitu. Ovšem někteří konzervativně uvažující manažeři si myslí, že prostor se stoly a počítači je efektivně využitý a nepracovní prostory jsou zbytečné a vlastně drahé,“ vysvětluje Adam Zvada, zakladatel a CEO společnosti Scott.Weber Workspace a dodává, že stále více firem si to uvědomuje.

Tento trend potvrzuje i společnost Cushman & Wakefield, která je jedním z největších poskytovatelů poradenství pro nájemce, investory a developery kancelářských prostor v České republice. Podle ní se očekávání zaměstnanců v uplynulých třech letech významně proměnila. Lidé si více všímají toho, v jakém prostředí pracují a jaké jim přináší možnosti. Kanceláře vnímají jako místo ke kooperaci s kolegy, nikoliv jako prostor, kde si odsedí osm hodin.

Tyto požadavky pak stále častěji hrají důležitou roli v situacích, kdy se rozhodují o svých dalších kariérních krocích. Firmy, které preferencím svých zaměstnanců nepřikládají větší význam, riskují, že přijdou o nejlepší pracovníky ve prospěch zaměstnavatelů, kteří jim jsou ochotni naslouchat a jít s dobou,“ říká Radka Novak, vedoucí týmu pronájmu kancelářských prostor pro region střední a východní Evropy z Cushman & Wakefield.

Rozdílný názor mají zaměstnavatelé a zaměstnanci i v otázce dostupnosti kvalitního stravování. Zatímco u zaměstnanců pestrá nabídka stravování na škále důležitosti hraje velkou roli (81 %), zaměstnavatelé se domnívají, že jejich pracovníci tomuto aspektu tak velký důraz nepřikládají (71 %). Nejvíce tento problém trápí generaci Z a mileniály.

Z průzkumu také vyplynulo, že příjemné pracovní prostředí má na spokojenost pracovníků mnohem větší vliv, než jak se firmy domnívají. Pro téměř 9 z 10 zaměstnanců to je klíčové. Naproti tomu firmy považovaly důležitost prostředí za nižší, a to až o 13 procentních bodů.

Češi neradi dojíždějí za prací

Průzkum také potvrdil jedno z tuzemských specifik – Češi neradi dojíždějí za prací. Naprostá většina pracovníků považuje krátkou dojezdovou vzdálenost domů a dostupnost městské hromadné dopravy za klíčové. Tuto potřebu si uvědomují i zaměstnavatelé.

S generační obměnou dochází k nevratným změnám. Kanceláře jsou dnes místem pro spolupráci a socializaci. Zaměstnanec by se tam měl cítit především příjemně a mít k dispozici potřebné vybavení stejně tak jako místo pro odpočinek, setkávání či kvalitní stravování. Jedině spokojený zaměstnanec totiž dokáže podat skvělý výkon. Tyto trendy pozorujeme v našich centrech a výsledky našeho průzkumu to jen potvrzují,“ komentuje současné trendy v oboru Adam Zvada.

Článek na FeediT.cz si můžete přečíst zde.

More posts

From our FieldRecommended
11. 09. 2023
Reading time 4 min. Coworking is becoming increasingly popular with sole traders as well as small and large companies….

Thank you for your interest.

Our workspace specialists will contact you shortly. We believe that together we will find the best solution according to your needs..   

However, if you are in a hurry, do not hesitate to contact us at +420 723 244 537.

Your Scott.Weber Workspace Team 



Máš zájem o tuto pozici?


Napiš nám něco o sobě

Pošlete nám životopis